Buck Suzuki
The subject of this film is Tatsuro “Buck” Suzuki, a fisher and early environmentalist on the Fraser River in British Columbia who also played a key role in the return of interned Japanese Canadians to the coast after the Second World War.
Tatsuro « Buck » Suzuki, le sujet de ce film, fut un pêcheur du fleuve Fraser ainsi qu’un écologiste de la première heure en Colombie-Britannique qui joua un rôle essentiel dans le retour sur le littoral des Canadiens japonais internés après la Seconde Guerre mondiale.
Summary of Lesson Activities:
1. Focus questions for the vignette provides a short lesson option. (15 Minutes)
2. Small group activity/discussion to better understand the racism faced by Japanese Canadians and the impact it had on their lives.
3. Activities to better understand the role that unions and labour organization provide for activism in social justice and environmental issues.
4. A podcast listening/research activity is provided in this lesson.
Résumé des activités de la leçon:
1. Les questions clés sur la capsule historique offrent la possibilité de faire une courte leçon (15 Minutes).
2. Activité ou discussion en petits groupes pour mieux comprendre le racisme subi par les Canadiens japonais et ses conséquences sur leur vie.
3. Activités pour mieux comprendre le rôle que les syndicats et l’organisation syndicale permettent de jouer dans le militantisme envers la justice sociale et les questions écologiques.
4. Cette leçon propose une activité d’écoute et de recherche à partir d’un balado.
5. Individuellement ou en petits groupes, les élèves écriront des articles de style journalistique sur les enjeux présentés dans la capsule historique et les documents imprimés.
Download lesson plan in English (PDF)
Download lesson plan in French (PDF)
Classroom resources in English (BCTF)
Classroom resources in French (BCTF)
See also:
Mickleburgh, Rod (host). “Tatsuro Buck Suzuki: Community advocate, union activist, environmentalist,” On the Line: Stories of BC Workers, Podcast Episode 24, B.C. Labour Heritage Centre, 5 February 2024. Download transcript (PDF)