Farmworkers
This film examines the working lives of “Canada’s Forgotten Workers,” the farmworkers whose labour fell outside much of the protective labour legislation. Provides an overview of their living and working conditions in the 1970s and invites students to compare with those of modern farmworkers and migrant workers in BC. Why have farmworkers been termed “Canada’s Forgotten Workers?” and how do their working and living conditions compare to other working Canadians?
Ce documentaire traite des ouvriers agricoles, les « travailleurs oubliés du Canada », dont le métier se trouvait en grande partie exclu de la législation protectrice du travail. Il donne une vue d’ensemble de leurs conditions de vie et de travail dans les années 1970 et invite les élèves à comparer celles-ci à celles des ouvriers agricoles et des travailleurs migrants à l’heure actuelle en Colombie-Britannique. Pourquoi les ouvriers agricoles ont-ils été surnommés « les travailleurs oubliés du Canada » et comment leurs conditions de vie et de travail se comparent-elles à celles des autres Canadiens?
Summary of lesson activities:
1. Focus questions for the vignette provide a short lesson option. (15 minutes)
2. Students will investigate the marginalization of farmworkers.
3. Activity for the application of higher order thinking concepts to personal narratives and the creation of a personal point of view statement.
4. Students will undertake a personal inquiry into the lives of farmworkers.
5. A simplified or classic jigsaw activity to promote engaging student discussion on the topic.
Résumé des activités de la leçon:
1. Les questions clés sur la capsule historique offrent la possibilité de faire une courte leçon (15 minutes).
2. Les élèves effectueront des recherches sur la marginalisation des ouvriers agricoles.
3. Une des activités leur permettra d’appliquer leurs capacités de réflexion d’ordre supérieur aux comptes rendus et à la formulation d’un point de vue personnel.
4. Les élèves effectueront des recherches personnelles sur la vie des ouvriers agricoles.
5. Un jeu de casse-tête simplifié ou classique permettra de lancer une discussion sur le sujet parmi eux.
Download Lesson Plan in English (PDF)
Download Lesson Plan in French (PDF)
Classroom resources in English (BCTF)
Classroom resources in French (BCTF)
See also:
Mickleburgh, Rod (host). “How Many Deaths Will It Take? Remembering the Canadian Farmworkers Union”, On the Line: Stories of BC Workers, Podcast Episode 18, B.C. Labour Heritage Centre, 7 February 2022. Download transcript (PDF).